Měsíc animací na Rhodosu - léto 2019 1. část

Přílet na Rhodos
Je 15. června 2019 a ujíždím do Prahy. Klasicky nestíhám a najednou projíždí kolem mě taxi, ok tak jedu. Dva kufry s sebou - vypadám na té tramvajové zastávce v Ostravě Mariánských horách asi velmi vtipně. Taxi chycen. ''Dobrý den, nevadí, že mám tolik věcí?'' ''V pořádku, slečno.'' ''Prosím jeďte rychle. Za dvacet minut mi jede vlak.'' prosím řidiče. Měla jsem ještě nějakou časovou rezervu, přesto bych nechtěla, aby mi propadla předem zakoupená jízdenka. Vše jsem stihla. 

Další obavou pro mě bylo vyznat se v Praze. Naštěstí mám pusu, že. Super, potřebuji jen zjistit, jak se dostat z Hlavního vlakového nádraží na letiště. Jsem zde dříve a mám velkou rezervu. Velmi ochotní lidé na nádraží mi poradí odkud jezdí přímá linka na letiště. Nyní jsem v klidu. Mám ale spoustu času, takže mi nezbývá nic jiného než sedět na nádraží a čekat. 
16. června jsem na Rhodosu. Konečně. Natěšená na animace. 
Komplikace
Po dvou dnech pobytu začínám být nemocná. Začalo to, už po příletu, rýmečkou a skočnilo šílenou bolestí v krku. To se na mě asi podepsaly poslední dny v ČR, které byly celkem stresující a přidáte -li únavu, klimatizaci a časový posun. To organismu neprospěje. Začíná mně to zde ''hezky''.
***

PRVNÍ SOBOTNÍ VOLNO - MĚSTO RHODOS


''Vstanu brzy a pojedu do města hned ráno.'' To byly předsevzetí. Nevím v kolik jsem vstala, ale brzy to určitě nebylo. Z letoviska Kolymbia, kde se nachází hotel ve kterém animujeme, vyrážím až kolem třetí polední.
Pro zajímavost,u autobus z letoviska Kolymbia do města Rhodos stojí necelé čtyři eura (3,90). Pak počítejte z cestou zpět. Za cestu tam i zpět dáte v přepočtu něco kolem dvou set českých korun. 
Milovníci historie mohou zavítat do starého města, kde se nachází úzké uličky a historické budovy. 
Přibližně někde tady za mnou stával kdysi Rhodský Kolos

Kolos Rhodský 
Město bývá spojováno s Rhodským kolosem. Rhodský kolos představoval sochu boha Hélia, která zde, údajně, stála u ostrovního přístavu. Mezi historiky se, dodnes, diskutuje o přesné poloze této sochy, která se během zemětřesení zřítila do moře a její úlomky nebyly údajně nalezeny. 




Staré a nové město
Město Rhodos je rozděleno na dvě historické části, které můžete během procházky navštívit. Ve starém městě naleznete středověké stavby, ale také Tureckou čtvrť, kterou poznáte podle nepřehlédnutelných mešit. Tu, kterou jsem vyfotila se nazývá Sulejmanova. Je zde zachována z dob, kdy byl ostrov okupován Osmanskou říši a která se nachází v části města nazvané Chora. 
Sulejmanova mešita v Turecké čtvrti

Palác velmistrů 
Palác velmistrů
Palác velmistrů byl založen Johanitskými rytíři začátkem 14. století. Sloužil jim jako jejich pevnost a zároveň byl sídlem velmistra jejich řádu. 


Sókratova ulice

Zřícenina Afroditina chrámu ve čtvrti starého města Rhodos

Afroditin chrám
Uvidíte ho po levé straně cestou od autobusového nádraží (od přístavu) do starého města.
Město Rhodos a jeho uličky
Sochy filozofů se tyčí v částech města. 
***

DRUHÝ TÝDEN - VOLNO Č. 2 - TSAMBIKA MOUNTAIN
Prvním mým plánem byl vrchol Tsambiky a myšlenka, že sejdu či seběhnu k vyhlášené pláži Tsambika. V cíli jsem se vydala jen na kopec a dokonale to stačilo.
Křesťanská symbolika u odbočky směrem na vrchol hory


Výhodou tohoto výletu bylo to, výše jmenovanou horu jsme měli ''za hotelem''. Autem byste byli pod vrcholem typuji do půl hodiny z letoviska Kolymbia. Mým cílem ale bylo dát si pořádně do těla.
Kdyby jste se náhodu báli, že minete odbočku na vrchol, tak tato cedule vás upozorní

Od hotelu se vydávám po Eukalyptové ulici k hlavní cestě, podél které pokračuji pod kopec Tsambika.
Pod horou nalezenete poslední obchůdek a také linoucí se hudbu. Vše to vyvolává v člověku jistý transcendentní dojem. Nutí vás to zpomalit, zastavit a také se zaposlouchat.

Poté následuje už jen stoupání a stoupání. Psychicky se připravte na tři sta schodů, vedoucí na vrchol. V letních měsících doporučuji nabalit batoh litry vody, protože je budete potřebovat. Litr vám stačit nebude. Mou chybou bylo, že jsem měla jen litr. V případě nouze se dá voda koupit pod vrcholem, což je ale poslední místo.

Na vrcholu na vás čekají nádherná panoramata, která za výstup stojí. Dalším symbolem je pro Tsambiku typický vrcholový kříž, který můžete nalézt vyobrazen na většině fotografií v kontextu s touto horou.
Pohledy na moře kousek pod vrcholem hory
S panoramaty

Pokud by se vám nechtělo po vlastních pěšky, lze se dopravit kousek pod vrchol autem i díky této dostupnosti se stává vrchol častým turistickým cílem. Nepočítejte tedy, že byste si šlapali v poklidu sami.
(viz foto níže)
Panoramata
***
Pokračování v dalším článku

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ostrovy Agria Gramvousa, Imeri Gramvousa, poloostrov Gramvousa a zátoka Balos

Kréta - výlet na Knósos, Heraklion a festival Matala